24302157 1477377425716781 202986164211811683 oU ponedjeljak, 04.12. u prostorijama Kewsera održana je tiribina pod nazivom „Vječiti uzor, Muhammed a.s.“ Ž.E.O. Kewser organizirala je ovu tribinu u želji da svi mi njegujemo ljubav prema Poslaniku, da slijedimo njegov put i idemo stazom koja nas vodi njemu i Uzvišenom Gospodaru. Predavačice na tribini bile su muallima Enisa Meštrovac, mr. Belma Bjelak Bešlić i mr. Amra Imamović. Moderatorica je bila Dženana Džakmić-Šabanović a program su dodatno uljepšale tri članice dječijeg hora Kewser.
Muallima Enisa Meštrovac govorila je o temi Osobiname kojima je Poslanik a.s. plijenio.
Enisa je na samom početku izlaganja proučila ajet iz Kur'ana u kojem Allah dž.š. kaže: „Vi u Allahovom Poslaniku imate najbolji uzor“. Rahmetli šejh Mustafa Ćolić dao je jedno od najljepših tumačenja ovog ajeta. On je kazao da ukoliko želimo da uzmemo za uzor Muhammeda a.s. moramo ispunjavati tri unutrašnja i tri vanjska šarta. Tri unutrašnja faktora su: želja, volja, i osobine. Ukoliko budemo imali u srcu želju da nam uzor bude Poslanik, iz toga će proizaći volja i načini kako da slijedimo Poslanika a na kraju će se u nama roditi osobine koje je imao Poslanik. Vanjski faktori koje moramo imati ukoliko želimo da nam Poslanik Muhammed a.s. u životu bude uzor su: govor, djelo, i ponašanje. Muhammed a.s. je imao najljepši govor, imao je metode kako da dođe do ljudskih srca, a njegova djela su pratila njegov govor. Kada budemo imali ovih pet faktora onda će i naše ponašanje biti u skladu sa Poslanikovim ponašanjem.
Mr. Amra Imamović govorila je o temi Poslanik kao odgajatelj.
Amra je kazala da u ovom burnom vremenu mladom čovjeku nedostaje snaga identifikacijskih uzora. Odgoj uzorom je dio i bošnjačke tradicije odgajanja, a najbolji odgajatelj je Muhammed a.s. Kur'an o Muhammedu a.s. govori kao o živom čovjeku i Božijem Poslaniku koji je djelovao unutar mnoštva međusobno povezanih razina. Njegova misija ne tiče se samo njega i Boga nego je posrijedi življenje vjere i djelovanje unutar društva, porodice, zajednice. Poslanikov uzoriti život je jedan od presudnih kvaliteta njegove ličnosti koje su ga delegirale u sami vrh ljestvice najboljih odgajatelja u historiji čovječanstva. On nije bio samo odgajatelj ličnosti, on je bio odgajatelj i duše i ličnosti.

Mr. Belma Bjelak Bešlić govorila je o temi Poslaniku kao lider. Belma je kazala da se nalazimo u teškom vremenu kada često čujem izraz lider, lidership. Mi u našim životima trebamo nekoga ko će nas voditi. Lider prije svega može biti onaj koga Allah dž.š. odabere da bude lider. Allah je Poslanika odgajao kao lidera, ta urođena karizma koju je Poslanik a.s. imao ne može se steći. Danas mnogi žele da se čuje za njih, trude se da postanu poznati, ali Poslanik nije bio takav. On se često povlačio u osamu i razmišljao o sebi i narodu kojeg vodi. Belma je u svom izlaganju navela primjere Poslanikovih vještina kao lidera za vrijeme hidžre, bitke na Uhudu, ugovora na Hudejbiji.

24785116 1477377585716765 1410190620202763339 o 1

24785404 1477377542383436 3899363119540138379 o

23755097 1463560467098477 934298263811367057 nU ponedjeljak, 20.11. u Kewserovim prostorijama održana je promocija knjige "Majka" autorice Fikrete Karić. Fikreta je mlada spisateljica koja od djetinjstva boluje od cerebralne paralize zbog koje ne može da hoda. Ali Fikreta je to iskušenje prihvatila kao dar od Allaha dž.š. jer On na iskušenje stavlja onoga koga voli. Prvi put pred širu javnost sa svojim djelima izlazi sa osamnaest godina. Prvu zbirku pjesama "Moji snovi" objavila je 2008, godine a 2010. godine objavila je drugu zbirku pjesama "Stihovi moje duše". Nakon toga objavljuje i autobiografski roman "Djevojka sa bisernom suzom" te ljubavni roman pod nazivom "Ornament ljubavi".

Njen najveći oslonac u životu je njena majka, kao i rahmetli prijateljica Medina Jusić, te 2016. godine izdaje i svoju petu knjigu najljepšeg naslova "Majka". Promotorice su bile psihologinja Aida Tule, koja je napisala i recenziju za knjigu "Majka", te urednica magazina Zehra Mediha Džakmić. Aida je kroz svoje izlaganje govorila o jačini Fikretinog duha, njenoj snazi i hrabrosti, ljubavi i vjeri u Jednog Boga. "U Fikretinom stilu pisanja prepoznaćemo tragove prirode ponašanja vode koja pronalazi svoju svrhu i na nebu i na Zemlji, a svoje transformacije doživljava kao prilike da nenametljivo ostavi pozitivan trag i ukaže na spoznavanje ljepote različitosti životnih situacija."
Mediha Džakmić govorila je o sadržaju knjige "Majka" te je između ostalog kazala "Majka je za svakog osoba koja nas je rodila, podigla, odgojila, neko ko je tu uvijek, kad god zatreba, neko ko daje bezgraničnu, bezuvjetnu ljubav, neko ko je spraman žrvovati sebe, svoje, prohtjeve, vrijeme, zarad svog djeteta i njegove sreće. Sve to i mnogo više je Fikretina majka. Ona nikad nije posustala, nikad se nijj umorila , nikad nije gubila snagu, volju i sampouzdanje. Svojom snagom i stavovima pomagala je Fikreti u svakom trenutku i segmentu njenog života i zbog toga joj je Fikreta neizmjerno zahvalna. Njoj je posvetila i svoju petu knjigu "Majka."

Na kraju se prisutnima obratila autorica Fikreta Karić koja nas je podsjetila na dvije vrlo bitne stvari a koje ljudi često zaboravljaju u svojim životima a to su: zahvalnost i dova. Fikreta je osoba koja je od sveg srca zahvalna Allahu dž.š. na svakom stanju koje je zadesi i čvrsto vjeruje da ono što nas zadesi nije nas moglo zaobići. Ona na svoju bolest gleda kao na dar i nastoji dokazati da su i osobe sa određenim poteškoćama u stanju uraditi velike stvari. Stihove iz knjige "Majka" čitala je Merjem Ičanović, a program je moderirala Dženana Džakmić-Šabanović.

23795352 1463560450431812 3815115567181924608 n

23755636 1463560447098479 7981472686778099725 n

 

U ponedjeljak, 06.11. u Kewserovim prostorijama na Marijin Dvoru održano je redovno druženje za žene. Šest aktivistkinja Ž.E.O. Kewser u mjesecu oktobru putovalo je u IR Iran i tokom petnaestodnevne posjete ovoj zemiji obišle su četiri velika grada a to su Kom, Mašhad, Isfahan i Teheran. Ovom prilikom prezentovana je video projekcija o ovom putovanju, te o znamenitostima i spomenicima kulture ove zemlje.

Na videu su prikazani mezar hazreti Masume u Komu kao i velika biblioteka ajatollaha Marashi Nedžefija te džamija Džamkaran. Prilikom posjete Teheranu obišle smo mauzolej imama Homeinija, muzej svetog rata te toranj Milad. Naredna destinacija putovanja bio je grad Isfahan, gdje smo posjetile jedan od najljepših mostova a to je Sio-se-pol (most sa 33 luka). Nezaobilazna je svakako bila i posjeta najvećem trgu Nakš-e-Džahan te Sabornoj džamiji. Posljedni grad koji smo obišli je sveti grad Mašhed u kojem se nalazi mezar imama Reze. 

Nakon projekcije ovog kratkog filma, održan je nagradni kviz za sve prisutne koje su odgovarale na pitanja iz pomenute video projekcije. Da je tema ovog druženja bila veoma interesantna pokazuje dolazak velikog broja žena, koje su iskazale želju za posjetom ovoj zemlji sa bogatom historijom i gostoprimljivim ljudima. Na kraju su svoje utiske i dojmove iz IR Iran podijelile i aktivistkinje Kewsera, a prisutne su sa oduševljenjem pratile sve što je kazano.

 

U ponedjeljak, 02.10. u Kewserovim prostorijama na Marijin Dvoru upriličeno je predavanje o temi Ljepote Kerbele. Gošća predavačica bila je teologinja Mediha Imamović. Kroz svoje obraćanje Mediha nije ulazila u historijske činjenice niti političku situaciju koja je predvodila tragediji na Kebeli u kojoj je život izgubio hazreti Husejn i ostali članovi Poslanikove a.s. porodice. Ona se osvrnula na ulogu hazreti Zejneb, sestre hz. Husejna koja je jedna od najzaslužnijih prenosilaca o tragediji na Kerbeli.
Hazreti Zejneb je bila strpljiva i postojana. Naravno, njeno strpljenje je imalo svoju mudru poruku. Kada je izgubila najdražu osobu - hazreti Husejna, neka je mir na njih, njegovu odsječenu glavu je podigla nebu i rekla: "Bože moj, primi ovu našu žrtvu." Zaista je u ovoj kratkoj rečenici skrivena velika tajna i spoznaja. To je pokazatelj vrhunca poslušnosti i zadovoljstva Božijim određenjem.
Vojni oblik događaja Kerbele okončao je nanošenjem udarca istini, međutim ono što je uzrokovalo da ovaj poraz preraste u pobjedu to je ponašanje hazreti Zejneb i njena uloga. Vidimo kako hazreti Zejneb zasljepljujuće sija u tom događaju. Ona se ponaša tako da se neprijatelj, koji je očigledno pobjedio u borbi, koji je ubio sve svoje protivnike i završio posao, u svojoj palati, u svom centru zapovjedništva, osjeća ponižen. Ona se ponaša tako da se njegova pobjeda promijeni u poraz.
Kada ju je Ubejdullah upitao: “Kako ti izgleda to što je Bog učinio s tvojim bratom i porodicom?”, Zejneb mu je odgovorila: “Nisam vidjela ništa osim lijepog. Oni su bili oni kojima je Bog propisao šehadet i došli su na svoje gubilište. Ubrzo će Bog i tebe i njih sakupiti na jednom mjestu i sjest ćeš da ti se sudi. Tada ćeš vidjeti ko je pobjednik, sine Merdžanin!”. Njeni bratići, sinovi, najdraži i najbliži su poginuli pred njenim očima, njihova krv je tekla, njihove glave na kopljima, a ona govori o ljepoti. Zejneb je znala da se hazerti Husejn borio u ime Boga, a ne u nečije drugo ime. Bila je zahvalna Allahu dž.š. na njegovom davanju i u trenucima kada danima nisu imali ni kapi vode. Hazreti Zejneba je u najtežim trenucima bila strpljiva i oslanjala se na Allaha dž.š.

Hazreti Husejn je svoj život dao u ime Allaha dž.š. a u Kur'anu se kaže: „Allah je od vjernika kupio živote njihove i imetke njihove u zamjenu za Džennet koji će im dati.“( Et-Tevba, 111) 

I ne recite za one koji su na Allahovu putu poginuli: "Mrtvi su!" Ne, oni su živi, ali vi to ne znate“! ( El-Bekare 154 )

U subotu 11. marta u Bošnjačkom institutu u organizaciji Fondacije Mulla Sadra u Bosni i Hercegovini organiziran je seminar o temi Religija i ljudska prava.
U seminaru su učestvovali: prof. dr. Akbar Eydi, prof. dr. Mile Babić, iguman Danilo, prof. dr. Massoud Shadjareh, mr. Sabahudin Šarić, a seminar je moderirao Ensar Karaman.

Svaki od učesnika je kroz prizmu učenja svoje vjere obrazložio koliko je svaka vjera zagovornik i zaštitnik ljudskih prava. Kako su sve vjere objave od Jednog Jedinog Stvoritelja, to se i postulati vjera baziraju na istim temeljnim učenjima o pravima svakog, ne samo čovjeka, nego i svakog bića i Božijeg stvorenja. Svaka vjera garantira svemu stvorenom njegova prava, a čovjek je taj koji na zemlji red remeti i koji uzurpira tuđa prava.

Prof. dr. Akbar Eydi istakao je da je Bog Uzvišeni slao ljudima Poslanike i Knjige da bi se ljudi složili oko onog oko čega su se razilazili. Naglasio je da je jedan od temelja usavršavanja čovjeka pitanje ljudskih prava. Kroz život poslanika Islama Muhammeda, s.a.v.s., pitanje ljudskih prava manifestiralo se u različitim okolnostima. On je kazao da postoje četiri skupine ljudi glede ovog pitanja:

1.    neprijatelji Objave koji su znali da ako vjera prodre u narod i ako ljudi pohrle u vjeru, njihovi će interesi biti ugroženi
2.    osobe koje nisu svojim bićem prihvatile vjeru, ali su se zarad svojih interesa priklonile Božijem Poslaniku, a to su licemjeri
3.    skupina džahila-neznalica koji nisu bili sposobni da spoznaju vjeru nego su vjeri nametali svoja mišljenja
4.    skupina istinskih vjernika koji su svjesno prihvatili vjeru i sve njene postulate sproveli u životu.

„Vjera pojašnjava, otkriva primordijalne vrijednosti čovjeka i taj fitret vjere je nepromjenljiv, tj. ono za čim čovjek teži. Čovjek treba da upozna sebe, svoje interese i da shvati da sve što je stvoreno da je stvoreno zarad njega. Čovjek ne smije zaboraviti svoju ulogu u ovome svijetu i treba da zna da će preko ovoga svijeta zaraditi vječni svijet. Neće nam pripasti ništa drugo nego ono za što se potrudimo“, rekao je između ostalog, prof. dr. Akbar Eydi.

Iguman Danilo je svoje obraćanje započeo riječima: „Moje pravo mi ne daje za pravo da činim što god hoću ako će to ugroziti pravo drugog čovjeka.“ U daljem izlaganju naglasio je da je služenje i staranje čovjeka o drugom čovjeku ustvari služenje samom Bogu. Jedinstvo sa Bogom podrazumijeva jedinstvo s bližnjima. U svom obraćanju se dotakao položaja žena, njihove poniženosti, kako na Istoku, tako i na Zapadu, te je govorio o tome koliko vjera uzdiže ženu.

Prof. dr. Massoud Shadjareh je veliki borac za ljudska prava. Živi i radi u Londonu. Učestvovao je u protestima protiv vijetnamskog rata. Član je Islamske komisije za ljudska prava. Bavi se zaštitom ljudskih prava, ne samo muslimana nego općenito svih ljudi u svijetu. Prof. Shadjareh je istakao da postoje oni koji govore da u Islamu nemamo poštivanje ljudskih prava. Drugi kažu da sve ono što su ljudska prava to je islamsko i da samo trebamo reći bismillah, i to je to. Koncept ljudskih prava u Islamu sažet je u suri Isra. Čast čovjeka je nešto što je opisano u Kur'anu i ne može biti oskrnavljeno od strane ikoga.

Profesor je govorio i o semantici arapske riječi kabail, koju naši prevodioci prevode sa nacija, a ustvari izvorno u arapskom jeziku to nije nacija, to znači paralela drugim ljudima – stvorio sam vas kao paralelu drugim ljudima. Prevodioci prevode sa nacija, a Allah nije stvorio nacije. Zatim riječ tarefe, koja se prevodi sa upoznati se, ali kako se upoznati. Upoznati nekoga na način onako kako on želi da ga upoznate. Zatim je naveo primjere iz historije Islama kada je neko iz jevrejske zajednice nepravedno optužio h. Aliju, on je izašao pred sud. No, u savremenom svijetu postoji politički imunitet. Koliko ljudi je po zatvorima nevino, jer čovjek je nevin sve dok mu se ne dokaže krivica, a mnogima se krivica nikad ne dokaže. I sve to čini međunarodna zajednica, pozivajući se na ljudska prava.

Fra Mile Babić govorio je historijski o religiji i državi te o tome da je kroz historiju postojala državna religija. Naglasio je da se sve religije slažu oko zajedničkih moralnih principa. Ubij, ne kradi, ne laži postulati su svih religija. Niko nema pravo ubijati, uništavati život. Ne smijemo biti protiv života. Moramo biti pravedni, govoriti istinu.
Mr. Sabahudin Šarić govorio je o zloupotrebi religije i kršenju ljudskih prava. Kazao je da religija može imati dvojak značaj poput skalpela koji u rukama stručnjaka može spasiti nekome život, dok u rukama zločinca ubija. Allah, dž.š., zahtijeva da se svačije pravo poštuje i u tome je vrlo jasan. Postoje vrlo decidni i jasni ajeti o ubistvu, zatim o oprostu, o tome šta znači oprostiti. No, ljudi ne poštuju Božiji zakon, pa time ni ljudska prava. Krše se osnovna ljudska prava, pravo na život, na obrazovanje, a sve pod plaštom vjere.

Mediha Džakmić